Delphi prekių ženklas – susipažinkite

Delphi prekių ženklas – susipažinkite

Antroje praėjusio amžiaus pusėje, kai Pasaulis skubėjo likviduoti karų pasekmes, garsiausiu ir įtakingiausiu atsarginių dalių gamintoju buvo įmonė Lucas, automobilių gamintojams tiekianti, ne tik dalis, bet ir licencijas.

Pagrindiniai Lucas gamykliniai pajėgumai buvo Didžiojoje Britanijoje. Būtent čia 1992 metais buvo atidaryta aukšto spaudimo degalų padavimo sistemų gamykla. 1997 metais gamykla tapo naujos įmonės – Lucas Varity – nuosavybe, tačiau po poros metų visą naują įmonę nupirko kitas segmento lyderis – amerikiečių TWR. Tiesa, pastaroji pirkiniu džiaugėsi neilgai ir amžių sandūroje Lucas Varity perėjo kitam amerikiečių koncernui – Delphi Automotive Systems. Tikėtina, kad tokį sprendimą lėmė amerikiečių nepasitikėjimas dyzeliniais varikliais. Tai buvo klaida, nes tobulėjant dyzeliniams agregatams, jų paklausa Europoje sparčiai išaugo, o netrukus ši banga pasiekė ir Ameriką. Visi laurai ir pelnas atiteko Delphi, kurie, visgi, padarė vieną klaidą ir likvidavo Europoje populiarų Lucas prekių ženklą. Dabar ir gamyklą Stonhause, ir techninį centrą Londone puošia tik Delphi iškaba.

Grįžtant prie variklių, dyzeliniai nuo benzininių skyrėsi tuo, kad pirmiesiems reikėjo ypač tiksliai pagamintų detalių. Siekis mažinti degalų sąnaudas ir vis griežtesni ekologiniai reikalavimai dyzelinių agregatų detalių gamybos preciziškumą kilstelėjo į dar aukštesnį lygį, kurį galima išvysti Stounchauso gamykloje. Čia gaminami siurbliai purkštukai ir ypatingai aukšto slėgio siurbliai, montuojami į komercinio transporto variklius. Gamykloje veikiančios staklės detales išpjauna mikrono tikslumu, pats procesas automatizuotas ir kompiuterizuotas. Pagamintos detalės papildomai šlifuojamos ir poliruojamos. Tada seka galutinis valymas, plovimas, surinkimas, testavimas ir klientui paruoštos siųsti produkcijos pakavimas.

Naujų degalų sistemų kūrimu užsiima Londone esantis technikos centras. Čia sprendžiami aktualūs mechanikos, hidraulikos, elektros instaliacijos klausimai, dirbama su magnetais, kuriama programinė įranga. Taip pat centras turi dizaino padalinį, vykdo modelių ir pagamintos produkcijos bandymus, kuria bandomuosius modelius. Centre dirba apie 200 darbuotojų, Stounchauso gamykloje – 680.

Šių žmonių veiklos rezultatus nesunkiai galima pastebėti, nes be įprastų degalų padavimo sistemų, Delphi specialistai kartais sukuria labai įdomių naujovių. Taip kartu su Daimler inžinieriais buvo sukurta tiesioginio įpurškimo sistema Common Rail Delphi. Pirmiausia ją gavo Mercedes Benz C250 CDI, o šiandien ji montuojama ir į E klasės modelius.

Nuo ankstesnių, pastaroji Delphi sistema skyrėsi tuo, kad purkštuko adatą veikti priverčia pjezo elementas. Tai leido „išmesti“ hidraulinį ciklą ir su tuo susijusius laiko bei energijos nuostolius. Varikliai tapo galingesni ir ekonomiškesni. Pjezo keraminis elementas išjudina adatą, o galutiniai ją pakelia stiprintuvas. Degalus purkštukas išpurškia greičiau, tiksliau ir iki 2 000 barų siekiančiu slėgiu. Sistema užtikrina ir ypatingai greitą vožtuvo atsidarymą bei užsidarymą (iki 3 m/s), nepriklausomai nuo įpurškimo slėgio. Per vieną ciklą sistema atlieka iki 7 įpurškimų. Tai leidžia gerokai padidinti variklio naudingumo koeficientą neatliekant radikalių konstrukcinių pakeitimų. Iš esmės užtenka elektromagnetinius purkštukus pakeisti pjezo elektriniais ir varikliai dirba našiau. Dar vienas privalumas tame, kad degalų įpurškimas gali būti pritaikomas bet kokios galios varikliams. Po šios operacijos mažėja pastarųjų išmetamųjų dujų kiekis ir degalų sąnaudos, iki minimumo sumažinama detonacijos rizika.

Pjezo elektrinis purkštukas veikia be degalų nuostolių, tai yra, be slėgio ir galios praradimų. Slėgiui pasiekus minėtus 2 000 barų, sistemai nereikia jokio papildomo aušintuvo.

Šiandien Delphi gamina dviejų tipų akumuliatorines (Common Rail) įpurškimo sistemas – Direct Acting CR su pjezo purkštukais ir Multec Diesel Common Rail su solenoidais. Daugelis šių sistemų detalių ir mazgų yra keičiami atskirai, todėl jų remontas nėra brangus.

Delphi gamina galybę visokių detalių, sistemų ir mazgų, tačiau mus labiausiai domina komerciniam transportui skirti purkštukai, tad apie juos netrukus pakalbėsime plačiau.

Laukite tęsinio…

Leave a Reply

Your email address will not be published.