Keičiame vilkiko Volvo FH sankabą

Keičiame vilkiko Volvo FH sankabą

Volvo vilkikuose montuojamos tiek mechaninės, tiek ir automatinės pavarų dėžės. Naujos kartos mechaninės pavarų dėžės žymimos indeksu VT/AT, tačiau antrinėje rinkoje dar galima rasti ir senesnės kartos pavarų dėžių, žymėtų indeksu SR.

Robotizuotų pavarų dėžių, kurios taip pat montuojamos vilkikuose ir sunkvežimiuose, švedų automobilių gamintojas nelinkęs išskirti ir vadina jas „mechaninėmis pavarų dėžėmis su automatiniu perjungimu“. Žodis „robotas“ niekur nefigūruoja, tačiau šiai serijai priklauso pavarų dėžės I- Shift su indeksu AT.

Įdomu, kad ir tikrą „automatą“ Volvo linkęs vadinti ne „automatine“, o „hidrauline“ pavarų dėže. Ši serija turi indeksą PT.

Nepaisant to, kokia pavarų dėžė yra vilkike, anksčiau ar vėliau sankabą, kaip ir kitas besidėvinčias detales, teks keisti. Kiek ilgai tarnaus sankaba lemia tiek transporto priemonės darbo sąlygos, tiek ir vairuotojo vairavimo stilius.

Norint pakeisti sankabą, visų pirma teks nuimti pačią pavarų dėžę. Kubiniuose automobiliuose arba modeliuose su platformomis pavarų dėžę teks nuleisti žemyn. Balniniame vilkike galima ją iškelti per viršų. Tiesa, norint tai atlikti, pirmiau teks atjungti orinius fitingus ir elektros instaliaciją. Tada ateina eilė kardano velenui. Vėliau atjungiamas valdymo troselis, jeigu pavarų dėžė mechaninė, ir nuimamas oro filtras su atvamzdžiais. Viskas – pavarų dėžė paruošta nuėmimui.

Nuėmus pavarų dėžę pasiekiamas sankabos diskas. Jeigu sankaba neveikė kaip priklauso, tikėtina, kad diskas bus susidėvėjęs. Naujo disko storis siekia 10,6 mm. Leidžiamas nusidėvėjimas – 1,8 mm. Patartina kartu su sankabos disku keisti ir išmynimo guolį, diskatorių ir guoliuką bei apžiūrėti smagratį. Jeigu pastarasis turi perkaitimo žymių (metalas įgavęs mėlyną atspalvį) arba paviršius nėra lygus, reikia keisti ir smagratį.

Tada rekomenduotina išvalyti pavarų dėžės vietą ir ruoštis montuoti naujas detales. Pastarosios gali būti ir originalios, ir neoriginalios, tačiau reiktų žinoti, kad pigiau kainuojančios detalės tarnaus trumpiau. Originalios Volvo sankabos, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, automatinėse pavarų dėžėse tarnauja apie 600 – 700 tūkst. kilometrų, mechaninėse – nuo 600 tūkst. iki 1 mln.

Surenkant sistemą reikia nepamiršti, kad ant disko yra speciali žyma, rodanti, kuri pusė turi būti pasukta į pavarų dėžę. Tada viskas surenkama atvirkštine tvarka. Surinkus mazgą būtina atlikti pavarų dėžės kalibravimą, nes, priešingu atveju… O apie tai pašnekėsime kitame straipsnyje. Laukite tęsinio…

Leave a Reply

Your email address will not be published.