Į ką reikia atkreipti dėmesį perkant naudotą vilkiką

Į ką reikia atkreipti dėmesį perkant naudotą vilkiką

Lengvojo automobilio pirkimas – ganėtinai rimtas ir atsakingas žingsnis, o ką jau bekalbėti apie gerokai brangiau, visomis prasmėmis, kainuojančius vilkikus. Neatsakingai pažiūrėjus į tokios transporto priemonės pirkimą, galima ne tik už ją permokėti, bet ir nemažai išleisti remonto darbams. Į ką reikia atkreipti dėmesį perkant naudotą vilkiką ir norint nenusivilti savo pirkiniu, pataria Nika Service specialistai.

Pasak ne vienerius metus su sunkiuoju komerciniu transporto dirbančių meistrų, pirmiausia reikia pažiūrėti į vilkiko nuvažiuotus kilometrus ir jo amžių. Kuo vilkikas „jaunesnis“ ir kuo mažiau nuvažiavęs, tuo geriau. Geriausi antrinės rinkos egzemplioriai yra tie, kurių rida neviršija 700 000 km, kadangi po šios ribos gali laukti nemažai remontų ir mazgų keitimų.

Jeigu spidometro rodomi skaičiai kelia abejonių, tada planuojama įsigyti egzempliorių reikia apžiūrėti vizualiai. Kėbulo ir rėmo dažai, stabdžių sistemos energo kameros ir galimi korozijos židiniai gan aiškiai parodo, kokia yra vilkiko būklė ir kaip jis buvo eksploatuojamas. Tarkim Skandinavijoje, kur gan šalta, ar prie pat jūros esančioje Olandijoje eksploatuotos transporto priemonės skirsis nuo tų, kurios važinėjo į Vokietiją ar Prancūziją. Tiesa, vizuali apžiūra tinka tik iki 1 000 000 km nuvažiavusioms transporto priemonėms, nes vėliau, kaip rodo praktika, jų išvaizda beveik nebesikeičia.

Apie tai, kad vilkikas, tikėtina, galėjo būti naudojamas ilgiau negu rodo spidometras, pasako ir nusitrynę vairuotojo sėdynės apmušalai ar aptrintas vairas.

Kitas žingsnis – tie patys vilkiko nuvažiuoti kilometrai. Aišku, tam tikrų niuansų yra ir čia. Pasitaiko atvejų, kai nesąžiningi pardavėjai bando atsukti vilkiko spidometrą ir sumažinti ridą. Moderniuose, po 2006 m. pasirodžiusiuose vilkikuose tikrą ridą galima sužinoti pagal skaitmeninio tachografo parodymus. Modeliuose iki 2006 m. tachografai buvo mechaniniai, informacija apie greitį ir nuvažiuotus kilometrus buvo fiksuojama specialiuose popieriniuose apskritimuose, tačiau tokius tachografus nesunku buvo atsukti,  tad pagal juos ridos nustatyti nepavyks. Dabartiniuose tachografuose visa informacija kaupiama įrenginio atmintyje, tad norint, ją nesunkiai galima patikrinti.

Pasitaiko atvejų, kai kilometrus norintys sumažinti pardavėjai pakeičia skaitmeninius tachografus, tačiau, panašu, ne visi žino, kad tachografai įsimena ne tik nuvažiuotus kilometrus, bet ir automobilio kėbulo numerį. Jeigu vilkiko kėbulo numeris nesutampa su tuo, kurį rodo tachografas, reiškia, pastarasis buvo keistas.

Būna atvejų, kad transporto priemonę parduodantis asmuo išima originalų tachografą, vietoje jo naudojo kitą, o atėjus laikui parduoti vilkiką, į savo vietą grąžino senąjį. Spidometras rodys menamą ridą, tachografas – tikrąjį kėbulo numerį, tačiau galimai daugiau nuvažiuotus kilometrus tikrai išduos bendra vilkiko išvaizda. Jeigu kilo bent mažiausia abejonė, rekomenduotina prie vilkiko prijungti kompiuterį ir peržvelgus valdymo bloke saugomą informaciją nustatyti, kiek litrų degalų buvo supilta į konkrečią transporto priemonę. Žinant sunaudotų degalų kiekį ir vidutines sąnaudas 100 km kelio, galima paskaičiuoti preliminarią ridą. Taip pat pajungus kompiuterį galima išanalizuoti užfiksuotas klaidas. Tai padės susidaryti pilnesnį vaizdą apie buvusius norimos pirkti transporto priemonės gedimus, nes, tarkim, įsigijus vilkiką su kadaise perkaitintu varikliu vėliau lauks labai didelės ir neplanuotos remonto išlaidos. Kompiuteriu galima patikrinti ir vilkiko kompresiją, stabdžių sistemos ir orinių kranų veikimą, netgi sankabos nudilimą ir pavarų dėžės, jeigu ji – automatinė,  pavarų jungimo istoriją.  Visgi atkreiptinas dėmesys į tai, kad informacijos analizavimą vertėtų patikėti specialistams, kurie mokės skaityti gautus duomenis ir tiksliai perteikti visą vilkiko istoriją.

Taip pat valdymo blokas parodys kiek laiko vilkikas dirbo įjungta pavara, kiek – tuščia eiga. Darbo valandos irgi suteikia nemažai pirkėjui naudingos informacijos. Paskaičiuokite – jeigu gamintojas, tarkim Volvo, yra numatęs, kad stebulės turi tarnauti apie milijoną kilometrų, o varikliai – apie 2-2,5 mln., o jūs perkate vilkiką su atsukta rida, įvairių mazgų gedimai gali išlįsti pačiu nepalankiausiu metu. Žinant tikrąją vilkiko ridą, jiems galima užbėgti už akių, laiku pakeitus savo resursą pasiekusias detales ir tiksliau paskaičiuoti, kiek kainuos galimas įsigyto vilkiko remontas. Tada, žinant visus skaičius, bus lengviau apsispręsti.

Dar viena galimybė patikrinti automobilį –  susisiekti su autorizuotu servisu, kur gausite informaciją apie garantinio aptarnavimo metu darytus remontus, einamuosius aptarnavimus ir kas dažnai būna pasibaigus garantijai – kitus remonto darbus. Taip pat ten tiksliai sužinosite kokiais metais kokia buvo automobilio rida. Jeigu transporto priemonė buvo pirkta nauja, iš salono, oficialus atstovas turės informaciją apie jos techninius aptarnavimus ir galimai buvusius gedimus.

Jeigu kilo klausimų ar planuojate pirkti vilkiką ir reikia konsultacijos, Nika Service meistrai pasirengę jums padėti.

Leave a Reply

Your email address will not be published.