Ar paruošėte savo vilkikus žiemai?

Ar paruošėte savo vilkikus žiemai?

Netrukus, kaip visada – netikėtai – ateis žiema. Vieni vilkikų savininkai jos gali laukti ramiai, nes žino, jog jų transportas paruoštas šaltajam laikotarpiui, kiti apie tai gali prisimini per vėlai… Kad taip nenutiktų, Nika Service, įmonės, esančios rinkoje ne vienerius metus, specialistai primena:

Naudokite tik tinkamus (t. y. žieminius) kokybiškus degalus. Degalams užšalus automobilis tiesiog sustoja. Dar viena svarbi degalų sistemos detalė yra filtrai. Šiuolaikinės vilkikų degalų padavimo sistemos jų turi keletą: pirminio ar grubaus valymo filtrą, filtruojantį stambesnes priemaišas ir surišantį dyzeline esančio vandens likučius, ir antrinį degalų filtrą, surenkantį smulkesnio skersmens išorines priemaišas. Nuo pastarojo filtro kokybės labai priklauso kaip efektyviai veiks variklis, tad labai svarbu laiku pakeisti abu degalų filtrus, o važiuojant į ypač atšiaurias vietoves vertėtų turėti ir atsarginių degalų filtrų komplektą.

Žemo slėgio siurblys – vienas pagrindinių degalų padavimo sistemos mazgų. Jis užtikrina, kad atitinkamo slėgio degalai pasiektų purkštukus. Jeigu siurblys susidėvėjęs, slėgis būna per žemas ir į purkštukus patenka per mažas degalų kiekis. Variklis dirba netolygiai arba gali išvis užgesti. Sunkumas tame, kad „pakeliui“ tokios problemos išspręsti nepavyks, tad vilkikui sustojus, jį į servisą teks transportuoti. Norint to išvengti, artėjant žiemai rekomenduotina patikrinti slėgį degalų padavimo sistemoje.

Prieš žiemą būtina patikrinti vilkiko degalų padavimo sistemą: degalų magistralės sandarumą, įsitikinti ar žarnelės nepraleidžia skysčių, ar rankinė degalų pompa dirba, ar į pačia sistemą nepateko oro, ar gerai dirba degalų purkštukai ir žemo slėgio degalų siurblys. Šios degalų sistemos grandys atlieka ypač svarbų vaidmenį variklio darbe. Gedimas jose,  ypač žiemą, atšalus orams ir temperatūrai nukritus gerokai žemiau nulio pridaro didelių rūpesčių. Mes rekomenduojame artėjant žiemai pasitikrinti visos degalų padavimo sistemos darbą.

Vandens gali būti likę ir degalų bake, tad artėjant šalčiams baką rekomenduotina bent jau patikrinti, o esant įtarimams, išvalyti. Kita vertus, profilaktinis bako valymas taip pat nepakenks. Niekam ne paslaptis, kad bakuose kaupiasi ne tik drėgmė, bet ir įvairios, degaluose esančios nuosėdos, tad kuo bakai bus švaresni, tuo geriau dirbs vilkikų varikliai.

Visada prisiminkite apie padangas ir jų būklę. Ar jūsų vilkikas ir puspriekabė „avi“ tinkamas, reikiamo protektoriaus, padangas? Esant blogoms ar netinkamoms padangoms nors ant vienos transporto priemonės ašies situacija gali susiklostyti taip, kad vilkikas arba puspriekabė taps nevaldomi, taip sukeldami pavojų ne tik kitiems eismo dalyviams, bet ir visiems, esantiems šalia daugiatonio sąstato.

Jūs žinote, kokie yra jūsų vilkiko stabdžiai ir koks stabdžių sistemos veikimo efektyvumas? Ar pakankamai efektyviai jie gali sustabdyti ne tik vilkiką, bet ir puspriekabę? O kaip sąstatas elgsis slidžiame ar snieguotame kelyje, kur stabdymo kelias tampa ypač svarbus? Siekiant, kad nekiltų tokių klausimų, prieš žiemą reikia nepamiršti patikrinti stabdžių sistemą. Tai galima padaryti tiek ant stabdžių stendo, tiek ir realiomis sąlygomis saugioje aplinkoje. Jeigu stabdžių trinkelės nusidėvėjusios vilkikas stabdo ne pakankamai efektyviai ar netolygiai, artėjant žiemai reiktų nepagailėti pinigų ir susitvarkyti šią, vieną svarbiausių iš sistemų. Ypatingai į tai dėmesį turėtų atkreipti auto sąstatų vairuotojai ir savininkai, nes ratų skaičius daro tiesioginę įtaką sąstato stabdymo efektyvumui, tad būtų labai liūdna, jeigu reikiamu momentu kuris nors iš ratų užsiblokuotų ar nustotų stabdyti.

Šąlant orui labai svarbu tampa tai, kaip veikia pagrindinių automobilio elektros sistemų įranga. Tik sklandus šių sistemų darbas leidžia išvengti galimų nesklandumų kelyje ir netikėtų techninių problemų, tad prieš žiemą įpraskite patikrinti vilkiko akumuliatorių būklę, įvertinti jų veikimo galimybes ypač šaltomis oro sąlygomis. Būtina patikrinti ir kaip veikia elektros sistemos generatorius, ar efektyviai jis krauna akumuliatorių, kuris šaltuoju laikotarpiu yra ypač smarkiai apkraunamas. Taip pat svarbi ir vilkiko salono šildymo įrenginių būklė. Patikrinkite, kaip veikia langų apipūtimo prietaisas ir papildomas autonominis kabinos šildytuvas, užtikrinantis norimą oro temperatūrą vairuotojo darbo ir poilsio vietoje. Stringantis minėtų sistemų ir prietaisų veikimas neleidžia vairuotojui ne tik tinkamai ilsėtis, bet ir dirbti.

Kai vilkikas yra eksploatuojamas ten, kur daug sniego, reiktų pasirūpinti papildomomis priemonėmis, leisiančiomis sėkmingai įveikti pusnis ir sniego sankaupas. Viena tokių priemonių yra ant varančiųjų ratų kabinamos grandinės, padedančios įveikti pusnis ir nevalytus kelius. Taip pat visada vertėtų po ranka turėti tradicines liaudies priemones – kastuvą ir maišelį žvyro.

Taip pat nepamirškite artėjant žiemai į žieminius pakeisti eksploatacinius vilkiko skysčius, patikrinti valytuvų gumyčių būklę, lempas ir signalizavimo sistemas. Saugios kelionės.

Leave a Reply

Your email address will not be published.