Kai sumažėja variklio kompresija

Kai sumažėja variklio kompresija

Variklio kompresijos dingimo priežasčių gali būti daug, tad padedami Nika Service specialistų jas visas ir pamėginsime aptarti. Taigi, kokie požymiai išduoda, kad kompresija ne tokia, kokia turėtų būti:

Jeigu viename arba visuose cilindruose kritiškai sumažėja kompresija, pasekmės būtų tokios:

Variklis ima sunkiau vestis

Variklis pradeda nestabiliai dirbti

Automobilis ima naudoti daugiau degalų

Netolygiai veikia cilindrai

Didėja slėgis aušinimo sistemoje.

Minėtų problemų priežasčių gali būti keletas:

Kompresiją praleidžia cilindro kompresiniai žiedai

Atsiranda nesandarumas išmetimo arba įsiurbimo vožtuvuose

Sandarumą prarandą degalų purkštukų įvorės ir per jas prarandama kompresija

Kiti mechaniniai stūmoklių ir cilindrų pažeidimai.

Kompresinių žiedų būklei įtakos turi variklio darbo laikas – kuo daugiau nuvažiuota, tuo žiedai bus smarkiau nusidėvėję.

Vožtuvas neužsidaro arba užsidaro nesandariai. Tai gali atsitikti dėl netinkamo reguliavimo, natūralaus nusidėvėjimo ar prastų degalų. Būtent todėl Nika Service specialistai, prieš tikrindami variklį, pirma sureguliuoja vožtuvus ir tik tada atlieka diagnostika, nes taip gaunama tikslesnė informacija.

Jeigu purkštukai buvo seniai keisti arba juos keičiant nepakeistos purkštukų įvorės, kompresija gali „nutekėti“ per jas. Įvorės keičiamos kartu su purkštukų, kurie tarnauja apie 700 000 – 800 000 km. Volvo modeliuose įvorės keičiamos kartu su purkštukais, nes nuo senatvės sukietėja guminiai įvorių žiedai. Įvores gali paveikti ir netinkamas aušinimo skystis. Dėl šio gedimo galimas ir degalų, ir aušinimo skysčio patekimas į tepalą.

Varikliu rūpinantis pagal gamintojo nurodymus, laikui keičiant tepalus ir atliekant TA, mechaninių variklio ar jo mazgų pažeidimų, paprastai, pavyksta išvengti.

Kalbant apie Volvo sunkvežimių ir vilkikų variklius, jų išskirtinumas yra tame, kad jeigu kompresija bus kritiškai sumažėjusi tik viename cilindre, tai vizualiai nebus jaučiama. Degalų padavimo sistema sutvarkyta taip, kad purkštukai išlygina variklio darbą net tada, kai vienas cilindras nedirba. Ši problema paaiškėja tik pajungus kompiuterį ir atlikus diagnostiką, tad pastarąją, po vizualios variklio apžiūros, taip pat rekomenduotina atlikti.

Kompresija, atliekant variklio diagnostiką, matuojama pajungus kompiuterį (tačiau tai ne visada pasiteisina) ir mechaniniu būdu – ištraukus purkštukus ir įstačius matuoklius į jų vietą. Pastarasis būdas – sudėtingas, tad retas kuris pardavėjas jį dar naudoja. Kompiuteriai naudojami gerokai dažniau, nes toks patikrinimas yra greitas, paprastas ir leidžia nustatyti kompresijos nebuvimą. Visgi reiktų žinoti, kad toks būdas neparodo faktinio mechanino variklio nusidėvėjimo, tad, esant galimybei, reiktų pravesti ir mechaninę variklio diagnostiką.

Kadangi kompresijos praradimo priežasčių gali būti ne viena, problemos sprendimo būdų taip pat gali būti keletas, todėl pastebėjus variklyje minėtus, apie kompresijos dingimą perspėjančius, požymius, vertėtų kreiptis į reikiamą įrangą ir patirtį turinčius specialistus, nes patiems šios problemos gali ir nepavykti išspręsti.

Leave a Reply

Your email address will not be published.