Volvo ir Renault vilkikų remontas – purkštukų elektros instaliacija

Volvo ir Renault vilkikų remontas – purkštukų elektros instaliacija

Volvo ir Renault vilkikuose montuojama purkštukų instaliacija gan kokybiška, tačiau laikas daro savo, tad maždaug ties 900 000 km rida daugelis savininkų susiduria su purkštukų instaliacijos defektais, tad ties šia riba tenka keisti po vožtuvo dangteliu esančius ir už tinkamą purkštukų veikimą atsakingus laidus.

Kodėl taip yra, niekas tiksliai pasakyti negali, tačiau reikia suprasti, kad laidai „dirba“ labai sunkiomis sąlygomis. Tarkim šaltuoju metų laiku temperatūros pokyčiai čia gali būti nuo -30 iki +90 laipsnių. Įtakos turi ir agresyvus aplinkos poveikis bei nuolatinė vibracija, tad visai suprantama, kad ridai artėjant prie milijono kilometrų izoliacija pradeda trūkinėti, gali nutrūkti ir patys laidai, o laidų sandarinimo tarpinės – pradėti leisti tepalus. Tokiu atveju ne tik laidai, bet ir apsauginės gofros bei viskas likęs variklis ima skęsti tepaluose. Kokį poveikį variklio darbui daro tekantis karštas tepalas turbūt aiškinti nereikia.

Taigi, kaip viso šito išvengti? Niekaip. Tačiau galima iki minimumo sumažinti netikėtą tokių „staigmenų“ atsiradimą. Tam reikia naudoti kokybiškas detales ir neleisti varikliui perkaisti.

Visgi, jei jau prireikė remonto, tikėtina, bus pasiūlytas vienas iš trijų, dažniausiai taikomų, būdų. Pirmasis būdas – oficialus. Jį taikys bet kuris oficialus atstovas, pasiūlydamas įsigyti Volvo rem. komplektą ir pirkti visą naują instaliacijos laidų pynę. Darbas tokiu atveju bus atliktas labai greitai, bus eliminuotas žmogiškojo faktoriaus pavojus. Taip pat bus suteikta Volvo garantija. Minusas – tiek nauji laidai, tiek ir darbas kainuos nepigiai. Dar viena problema – ne visada tokių rem. komplektų oficialūs atstovai turi „po ranka“. Volvo paprastai jas pristato per 1-3 dienas, o kai kuriais kitais atvejais naujų detalių gali prisieiti laukti ir mėnesį.

Kitas būdas – savadarbė instaliacijos pynė. Tokiu atveju keičiami visi laidai ir kontaktai, tiek iš valdymo bloko, tiek ir iš purkštukų pusės. Neblogas, kokybiškas, tik gerokai pigesnis būdas.

Trečias, populiariausias, būdas – keičiami tik po vožtuvo dangeliu esantys laidai. Keičiami tik purkštukų kontaktai. Kodėl būdas populiariausias? Nes pigiausias. Tik žiūrėkite, kad laidai ir kontaktai būtų kokybiški, nes pasitaiko atvejų, kai nesąžiningi pardavėjai siūlo „garažiniu“ metodu tvarkytus laidus ir kontaktus. Paprasta izoliacija, kurią kartais bando naudoti garažiniai meistrai, savo patikimumu ir kokybe nė ištolo neprilygsta originaliai, kad ir naudotų laidų, gamyklinei izoliacijai. Dažniausiai „garažinė“ izoliacija beveik iškart nudega ir nubyra.

Tas pats pasakytina ir apie kontaktus. Purkštukais teka labai didelė srovė, tad netinkamai sumontavus kontaktus arba naudojant nekokybiškas detales, netrukus „remontuotą“ instaliaciją vėl gali tekti remontuoti.

Laidai taip pat turi būti stori, tvirti ir atlaikantys dideles temperatūras.

Tarpines remontuojant laidus, taip pat rekomenduotina naudoti naujas, tačiau, taip, jos kainuoja brangiai, tad kartais žmonės bando suktis su tuo, ką turi. Galima naudoti silikoninį, karščiui atsparų hermetiką arba tepalams atsparias tarpines. Viską atlikus technologiškai teisingai, savo funkciją tokios tarpinės atliks ir instaliacija veiks kaip priklauso.

Leave a Reply

Your email address will not be published.