Kaip išsirinkti vilkiko variklį

Kaip išsirinkti vilkiko variklį

Aptarsime Volvo FH12- FH13 12 ir 13 l agregatus. Variklių struktūra vienoda tik skiriasi komplektuojančios dalys, kurios metų eigoje buvo tobulinamos, pagal naujus aplinkosauginius reikalavimus. Kurie mums žinomi kaip euro 2, 3, 4, 5 o dabar ir 6 standartai.

Padedami Nika Service meistrų, dirbančių su Volvo prekių ženklo sunkvežimiais ir vilkikais, pateiksime keletą praktinių patarimų, į ką reiktų atkreipti dėmesį renkantis naudotą vilkiko variklį.

Praktika rodo, kad naudotų dalių pardavėjai ne visada turi reikiamos informacijos  apie variklio veikimą. Gerai kai variklis dar neišmontuotas iš mašinos ir ją galimą užvesti. Bet dažniausiai variklis tiesiog stovi išimtas ir laukia savo kliento. Į ką reiktu atkreipti dėmesį, jeigu jūsų automobiliui prireikė keisti variklį :

Pirmą į jo išvaizdą. Jeigu variklis yra neplautas jo išvaizda gali pasakyti kaip jis buvo eksploatuotas. Ar buvo keisti laiku tepalai ar nėra pirmų požymių apie variklio maksimalų nusidėvėjimą. Atkreipkite dėmesį į tepalų prasisunkimą ir pačius tepalus. Ilgai nekeisti tepalai apneša detales, su kuriomis turi sąlytį, juoda klampia mase panašia į bituką. Jeigu matote ant variklio daug tepalų prasisunkimo vietų, tai vertėtų patikrinti variklio kompresiją, nes ji išstumia tepalus pro hermetiškumą praradusias tarpines.

Kalbant apie Volvo variklius, jų išskirtinumas yra tame, kad jeigu kompresija bus kritiškai  sumažėjus viename cilindre, tai vizualiai nebus jaučiama. Degalų padavimo sistema sutvarkyta taip, kad purkštukai išlygina variklio darbą net tada, kai vienas cilindras praranda kompresijos normą. Ši problema paaiškėja tik pajungus kompiuterį ir atlikus diagnostiką, tad pastarąją, po vizualios variklio apžiūros, taip pat rekomenduotina atlikti.

Daug informacijos pateikia veikiantis variklis. Atliekant diagnostiką pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į kompresiją. Ji matuojama pajungus kompiuterį ir mechaniniu būdu – ištraukus purkštukus ir įstačius matuoklius į jų vietą. Pastarasis būdas – sudėtingas, tad retas jį dar naudoja. Kompiuteriai naudojami gerokai dažniau, nes toks patikrinimas yra greitas, paprastas ir leidžia nustatyti kompresijos nebuvimą. Visgi reiktų žinoti, kad toks būdas neparodo faktinio mechanino variklio nusidėvėjimo, tad, esant galimybei, reiktų pravesti ir mechaninę variklio kompresijos diagnostiką.

Galimas variklio problemas išduoda ir jo išmetami dūmai. Mėlyni dūmai rodo, kad susidėvėję žiedai ir tepalai patenka į degimo kamerą, juodi dūmai rodo galimą variklio purkštukų netinkamą degalų paskirstymą.

Atliekant variklio diagnostiką, būtina tikrinti purkštukų balansą. Pastarasis rodiklis skirtas purkštukų tikrinimui, tad perkant komplektinį variklį su purkštukais, taip galima „pamatyti“, kaip dirba purkštukai ir prognozuoti, kiek laiko jie dar tarnaus.

Purkštukai signalą gauna iš variklio valdymo bloko, kuris surenka informaciją iš visų daviklių, analizuoja ją ir duoda atitinkamą signalą. Jeigu informacija nėra tiksli (kas nors sugedę), valdymo blokas duoda signalą degalų purkštukams, o jie gali pateikti netinkamą kiekį degalų. Šis disbalansas bus matomas grafiškai.

Svarbus yra ir variklio tepalo slėgis. Variklis turi minimalias ir maksimalias slėgio ribas. Jeigu tepalo slėgis per mažas, tikėtina, kad variklis turi problemų – bus nusidėvėję alkūninio veleno įdėklai ar pompa.

Išvardintos priežastys yra pagrindinės, tačiau kiekvienas atvejis yra unikalus. Galvojant apie naudoto variklio pirkimą, visada rekomenduotina pasitarti su specialistais. Nika Service meistrai visada patars kaip išsirinkti gerą variklį ir nenusipirkti „katę maiše“

error