Paroda LogiMAT 2018

Paroda LogiMAT 2018

Kovo viduryje Štutgarte, Vokietijoje, vyko viena didžiausių pasaulyje parodų, skirtų ekspedijavimui ir logistikai – LogiMAT 2018. Nuo 2003 metų vykstanti paroda nuolat ir sparčiai auga. Šių metų parodoje savo prekes pristatė apie 1 800 dalyvių iš skirtingų šalių ir apsilankė daugiau kaip 60 000 lankytojų iš viso pasaulio.

Šiųmetinėje parodoje, plečiant veiklos sritį, apsilankė ir Nika Service komanda. Kelionės tikslas buvo ne tik artimesnė pažintis su logistikos srities naujovėmis, bet ir susitikimai su esamais partneriais bei naujų ryšių užmezgimas.

Didžiulėje teritorijoje išsidėsčiusiose parodos salėse buvo galima rasti viską, kas susiję su sąvoka „transporto logistika“, pradedant pakuotėmis ir vežimėlių ratukais, baigiant didžiuliais, elektra varomais šakiniais krautuvais ir vežimėliais.

Pagrindiniai parodos akcentai buvo inovatyvios technologijos, sandėlio veiklos automatizavimas, aplinkos neteršiantys elektriniai krautuvai ir ekologija, tačiau ir kitos sritys, tokios kaip pakavimas, sandėlių sistemos, elektriniai varikliai, programinės sandėlio valdymo sistemos, pagalbinis transportas ar krovinių stebėjimo sistemos, sulaukė nemažo lankytojų dėmesio.

Dirbantiems krovinių pervežimo srityje visada norisi žinoti ar krovinys yra saugus, kur jis yra, kaip vyksta kelionė ir pan. Kaip tai gali būti realizuojama praktikoje, vaizdžiai parodė parodoje pristatomos stebėjimą realiu laiku leidžiančios vykdyti sistemos. Įdiegus tokią sistemą, visada tiksliai žinoma krovinio buvimo vieta, galima sekti jo judėjimą, stebėti vairuotojo darbą ir operatyviai gauti kitą, veiklos optimizavimui ir darbo našumo didinimui reikalingą informaciją.

Tai pat LogiMAT buvo galima susipažinti su kitomis pagalbinėmis sistemomis, tokiomis kaip nuo žmogaus susidūrimo su technika saugantys sandėlių davikliai, diagnostinės sistemos, mobilūs skaitytuvai, logistikai skirti planšetiniai kompiuteriai ir pan.

Tiek pradiniame, tiek ir galutiniame kelionės taške siunčiamus krovinius būtina iškrauti. Stebint pasaulines tendencijas, galima daryti prielaidą, kad iki šiol plačiai naudojamus krautuvus su vidaus degimo varikliais netrukus išstums elektrinė, ekologiška krovimo technika, savo techniniais rodikliais nenusileidžianti, o kartais ir lenkianti analogus su vidaus degimo varikliais. Elektriniai krautuvai ne tik yra ekologiški, bet ir ekonomiškai naudingesni, nes jų eksploatacijos kaštai yra mažesni – prieš darbą nereikia šildyti tokių krautuvų variklių, nebūtina laikyti degalų atsargų, išsikrovus akumuliatoriui jį greit ir paprastai galima pakeisti kitu ir toliau tęsti darbus. Ilga laiką gan greit išsikraunantys akumuliatoriai buvo tokių krautuvų „silpnoji grandis“. Rūgštinius akumuliatorius pakeitus moderniomis ličio jonų baterijomis, gerokai pailgėjo krautuvų darbo laikas, išaugo jų našumas.

Logistikos srityje dirbančioms Lietuvos įmonėms pastarąsias tendencijas reiktų įvertinti ir pamažėl ruoštis krautuvų parko atnaujinimui.

Patvirtindami prielaidas, kad ateitis priklauso elektrai parodoje savo elektrinius krautus pristatė garsiausi pasauliniai gamintojai – Linde, Toyota, Mitsubishi, Jungheinrich bei nemažai kinų technikos gamintojų. Tai, kad kinai savo gaminius pristato tokio lygio parodose, leidžia kalbėti apie augančią šios šalies produktų kokybę.

Lauke prie paviljonų puikavosi vieno iš didžiųjų krautuvų segmento lyderio – Kalmar – milžiniška krovos technika.

Atskirai reiktų paminėti ir vežimėlius ant oro pagalvių, galinčius judėti bet kokiu paviršiumi, o ant tokio vežimėlio užkeltą net kelias tonas sveriantį daiktą ar krovinį nesunkiai gali pervežti vienas asmuo.

Sandėliavimo segmente mūsų artimiausiu metu irgi laukia daug permainų, nes vis daugiau dėmesio skiriama sandėliavimo darbų automatizavimui ir robotizavimui. Į Lietuvą modernios, inovatyvios technologijos dar sunkiai skinasi kelią, sandėliuose dažniausiai dirba žmonės, tačiau pasaulyje sparčiai daugėja sandėlių, kuriuose „dirba“ tik automatai arba robotai.

Parodos paviljonuose buvo sumontuota daugybė sandėlius imituojančių stendų, kuriuos „plušėjo“ tiek pusiau automatiniai krautuvai, kuriuos valdė operatoriai, tiek ir visai automatinės sistemos, išvežiojančios prekes po stelažus ar perkeliančios jas iš vienos vietos į kitą. Automatiniai krautuvai dirbo pagal iš anksto numatytas programas, todėl visada tiksliai „žinojo“ iš kur krovinius reikia paimti ar į kurią vietą nugabenti. Taip buvo perkeliami ne tik smulkūs kroviniai, bet ir masyvios, apkrautos paletės.

Gretimais buvo pristatyti ir „susiglaudžiantys“ bei taip vietą padedantys taupyti stelažai. Panašios, tik mechaninės, sistemos naudojamos archyvuose, bet panašu, kad ateis laikas, kai jas bus galima matyti ir paprastuose sandėliuose.

Maži, numatytomis trajektorijomis ar stelažais judantys robotai bei elektrinės rankos, kol kas, geriausiai tinka lengvų, smulkių daiktų rūšiavimui, o štai pusiau automatiniai, operatorių valdomi ar pagal įrašytas programas dirbantys elektriniai krautuvai, paletiniai sandėlių krautuvai ir hidraulinės šakės praverstų bet kuriai, sandėlius turinčiai įmonei, užsiimtu ji statybinių medžiagų pardavimu, prekyba automobilių dalimis ar pastarųjų ardymų.

Sandėlių automatizavimas sudaro sąlygas optimalesniam žmogiškųjų resursų naudojimui, kadangi robotai gali dirbti kiaurą parą, jie nepavargsta, tiksliai atlieka jiems pavestas funkcijas, gali pakelti didesnius svorius ir formuoja saugesnę darbo aplinką, kadangi žmonėms patys mažiau kontaktuoja su sunkiais kroviniais ar daiktais.

Kitoje salėje buvo eksponuojami greitai sumontuojami stelažai, telferiai, vakuuminiai siurbliai, kabliai ir kita krovimo technika.

Visos įmonės, užsiimančios prekių siuntimu ar priėmimu, susiduria su pakavimo klausimu. Parodoje pristatomą pakavimo tarą ir įvairias pakuotes būtų galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes – vienkartinės ir daugkartinės. Prie pirmųjų priskirtinas polistirolas, pakavimo plėvelė ir kartoninės dėžės bei kartoniniai, įvairių formų gaminiai, pritaikyti net ir sunkių, masyvių daiktų pakavimui ir saugiam transportavimui. Prie antrųjų – paletės ir įvairių dydžių bei formų plastikinės dėžės ir dėžutės, užtikrinančios, kad siunčiamos/gaunamos prekės užsakovą pasieks nepažeistos. Dalis daugkartinių pakuočių ir sandėliavimo dėžių viršutinėje dalyje turėjo naują „puošmeną“ papildomai užlipdyta neslystančią dangą.

Nepaisant to, kokio būtų pakuotė, ją anksčiau ar vėliau tenka utilizuoti. Dažniausiai utilizavimu užsiimama tada, kai susikaupia didesnis nebereikalingų pakuočių kiekis, o iki tol jas tenka kažkur sandėliuoti, užkraunant plotą, kurį būtų galima išnaudoti daug naudingiau. Tam tikrų problemų kyla ir išvežant nebereikalingas pakuotes, nes, paprastai, jos, nors būna lengvos, užima gan daug vietos. Keliuose parodos stenduose buvo pristatytas ir šios problemos sprendimas – nedideli, pakuočių ir taros presavimui skirti, įrenginiai. Naudojant tokius įrenginius, visą popierinę, plastmasinę ar skardinę tarą ir pakuotes nesunkiai galima suspausti į nedidelius pokus, kurie ne tik užims gerokai mažiau vietos, bet ir bus paprasčiau transportuojami, taip taupant jų utilizavimui skirtas lėšas ir neteršiant mus supančios aplinkos.

LogiMAT 2018 aiškiai parodė, kokios tendencijos vyrauja logistikos segmente. Pasaulis vis daugiau dėmesio skiria ekologijai, todėl rinkoje daugėja elektrinių šakinių krautuvų ir kėlimo mechanizmų, varomų nebe rūgštiniais, o ilgaamžiais ličio jonų akumuliatoriais. Taip pat auga darbų tikslumas ir našumas, nes vis daugiau fizinio darbo patikima nepavargstantiems ir tiksliai pagal numatytas programas veikiantiems robotams ar automatams, galintiems be jokių pertraukų dirbti po 24 valandas per parą. Visa tai leidžia teigti, kad mums vis dar įprasti sandėliai, kuriuose daugiausia dirba žmonės, pamažu tampa atgyvena ir tik laiko klausimas, kada juose įprastus darbininkus pakeis automatai.

Daugiau nuotraukų rasite galerijoje.

error