Praktiniai patarimai kaip taupyti degalus

Praktiniai patarimai kaip taupyti degalus

Padedami Nika Service specialistų, kurie per savo sėkmingo darbo metus matė įvairiausių sunkiasvorės technikos gedimų ir išardė, perrinko bei vėliau surinko daugybę vilkikų ir sunkvežimių variklių, tęsiame praktinių straipsnių apie šio tipo transporto priemones ciklą ir šiandien pakalbėsime apie tai, kaip, eksploatuojant vilkikus, galima sutaupyti degalų.

Pirmas ir svarbiausias bet kokios transporto priemonės efektyvaus ir ekonomiško naudojimo veiksnys yra… vairuotojas. Taip, žmogiškasis faktorius, ypač kalbant apie senesnės kartos sunkvežimius ir vilkikus, vis dar išlieka. Degalų ekonomijai nemažą įtaką daro vairuotojo vairavimo stiliaus ir jo sąžiningumas, nes degalų „garavimas“ – reiškinys praktikoje vis dar sutinkamas. Vieningo recepto, kaip įpratinti žmones dirbti sąžiningai, nėra, tačiau visada veikia tokios priemonės, kaip laiku mokamas atlyginimas, atostogos, kompensacija už viršvalandžius ir darbuotojų šeimų šventės įmonės sąskaita.

Antras veiksnys – techninė transporto priemonės, jos agregatų ir mazgų būklė. Apie dažniausiai pasitaikančias variklių gedimo priežastis ir jų pasekmes jau esame rašę, tad pasikartosime trumpai. Sveikas, techniškai tvarkingas variklis ir sandari degalų padavimo sistema tikrai prisidės prie degalų taupymo.

Kilus abejonių dėl suvartojamo degalų kiekio reiktų patikrinti ir automobilio elektros instaliacija bei elektrinius prietaisus. Tikrai ne visi žino, tačiau sutrikus aušinimo sistemos, degalų sistemos ar oro temperatūros davikliams, borto kompiuteris gali pradėti klaidingai skirstyti degalus ir tokiu atvejų jų suvartojimas taip pat pastebimai išaugs. (Pvz sugedus ventiliatoriaus elektromovai, kompiuteris „mato“ šaltą variklį, ir gaudamas tokius duomenis jis nusprendžia, kad šaltam varikliui reikia daugiau degalų). Degalų sąnaudų augimui įtakos gali turėti ir „trumpinantys“ ar nulaužti sistemos elektros instaliacijos laidai, kontaktų nebuvimas.

Taip pat reikia stebėti „adblue“ sistemą. Reikalas tas, kad sistema, užfiksavusi gedimus ims slopinti variklio darbą mažindama galingumą ir neleisdama vilkikui važiuoti ne didesniu kaip 70 km/ val. greičiu. Kelionės iki degalinės metu sąnaudos ženkliai nepadidės tačiau nusprendus taip važiuoti vieną kitą šimtą kilometrų, skirtumas bus aiškiai juntamas.

Galiausiai degalų sąnaudoms įtakos gali turėti netinkamas detalių keitimas arba keitimas netinkamomis detalėmis. Kai kuriais atvejais, remontuojant vilkiką arba sunkvežimį, „gimtąjį“ reduktorių galima pakeisti kitu, vienu perdavimo skaičiumi besiskiriančiu, reduktoriumi. Toks „nukrypimas“ nuo gamintojo rekomenduotų parametrų netgi gali padėti taupyti degalus. Situacija radikaliai keisis, jeigu pakeisto reduktoriaus perdavimo skaičius skirsis dviem arba daugiau. Tada ne tik prastės transporto priemonės techninės charakteristikos, bet ir augs degalų sąnaudos.

Aišku, nemažai įtakos degalų suvartojimui turi ir… patys degalai. Kokybiški degalai tvarkingiau dega, neužkemša nei padavimo, nei dujų pašalinimo sistemų. Abejotinos kokybės degalai, pirkti kur nors pakeliui, ne tik padidins jų suvartojimą, bet ir gali tapti nesavalaikio variklio remonto priežastimi.

Kelionėje degalų sąnaudoms įtakos turi ir automobilio bei krovinio aptakumas. Jeigu vilkiko kabiną „puošia“ spoileriai, o krovinys neišsikiša už platformos ribų, vėjo pasipriešinimas būna mažesnis. Aišku, kartai tenka vežti ir negabaritinius krovinius, tad tokiu atvejų padidėjusios degalų sąnaudos yra neišvengiamos, tačiau taip pat įtakos turinčių kabinos detalių aptakumu vairuotojas gali visada pasirūpinti.

Kiek vilkikas „srėbs dyzelio“, įtakos, be minėtų priežasčių, turi ir važiuoklės bei pakabos būklė. Čia galioja ta pati taisyklė kaip ir su varikliu – jeigu viskas sveika ir tvarkinga, vilkikas važiuos minimaliomis galimomis sąnaudomis. Jeigu važiuoklė tvarkinga, lengvai sukasi ratai, ne taip sparčiai dėvisi guoliai. Jeigu ratai sukasi sunkiai, detalės net tik sparčiau dėvisi, bet ir padidėja degalų sąnaudos. Ilgai nekreipiant į tai dėmesio ir vairuojant neatsakingai galima sulaukti ir kokio nors mazgo gedimo, kas brangiai kainuos ne tik vairuotojui, bet ir vilkiko savininkui.

Tikimės, kad mūsų patarimai jums bus naudingi. Be to, labai lauksime ir jūsų pastebėjimų apie tai, kaip galima taupyti degalus.

error