Volvo variklio pritaikymas šilumvežyje

Volvo variklio pritaikymas šilumvežyje

Dauguma technikos žmonių žino, kad Volvo sunkvežimių ir vilkikų varikliai montuojami į spec. techniką, tokią kaip ekskavatoriai, traktoriai, kombainai ir t.t.

Lietuvos įmonė UAB “Refitas“ užsiimanti šilumvežių modernizavimu, praplėtė šių agregatų panaudojimo galimybes ir sėkmingai montuoja Volvo sunkvežimių variklius į  modernizuojamus šilumvežius. Tokius darbus pavyko įgyvendinti pasitelkiant į pagalbą įmonę „Nika Service“, turinčia patirtį ir galimybes t.y. pačių pasigamintą stendą, kurio pagalba galima užvestį variklį be automobilio ir patikrinti variklio techninius parametrus, taip užtikrinant variklio kokybę.

-Kas paskatino imtis tokių darbų, klausiame įmonės UAB“Refitas„ vadovo Kestučio  Pavenio.

– Įmonės veikla yra pilna šilumvežių renovacija. Sovietmečiu sukonstruoti šilumvežiai paseno ne tik fiziškai, bet ir morališkai. Rasti jiems reikiamų atsarginių dalių praktiškai neįmanoma, o ką jau sakyti apie jų komplektaciją – kondicionavimo, šaldymo įrangą bei eksplotavimo sąnaudas. Sovietmečiu, niekas negalvojo nei apie komfortą bei patogumą, nei apie sąnaudas, nekalbant apie ekologiją.

-Kokie darbai yra atliekami modernizuojant šilumvežius?

– Patekęs šilumvežis į UAB „Refitas“ rankas, turint gerą finansavimą, restauruojamas ir modernizuojamas nuo riedmenų iki variklio, bei kitų varomųjų agregatų, kaip hidraulinė pavara, reduktorius, elektros instaliacija, riedmenys, važiuoklė.  Lieka nepakitusi tik jo forma, kuri sumontuota ant neliečiamo rėmo. Visą kitą, norint pasiekti pageidaujamą rezultatą, tenka arba restauruoti arba keisti. Vienas iš pagrindinių komponentų yra variklis, kuriam sudėtinga rasti atsarginių dalių.

Pradėjus šį verslą variklius surinkdavome panaudodami kitų variklių likučius. Tačiau toks variklio perrinkimas neužtikrindavo kokybės. Daugumai žinomas, koks buvo sovietinės technikos „ilgaamžiškumas“, o ką jau šnekėti apie kuro sąnaudas, bei tepalų rezervuarus, kurių reikėdavo apie 300 litrų, kad variklis dirbtų ir dar maždaug po 20-30 litrų reikėdavo papildyti kas mėnesį. Kuro sąnaudos siekė 21 litrus dyzelino per valandą. Su tokiu varikliu važiuojant šilumvežiui apie ekologiją negalvojama.

-Kodėl pasirinkote naudoti būtent Volvo markės variklius?

– Mūsų meistrai bandė montuoti ir kitų modelių variklius, tačiau optimaliausias variantas yra pasirinktas Volvo markės vilkikų variklis. Patikrintus kokybiškus variklius su užvedimui skirtu detalių komplektu mums tiekia UAB „Nika Service“.

Modernūs Volvo varikliai padeda ne tik apsaugoti mūsų teršiamą gamtą, bet ir trigubai sumažina degalų poreikį. Volvo variklis dirba su 33 litrais tepalo, kurio keitimo limitas kas 40 000 km. ir sunaudoja nuo 7 iki 9 litrų dyzelinio kuro į valandą. , t.y. net 3 kartus mažiau nei ankstesnieji varikliai. Atsarginių dalių galima rasti specializuotuose, sunkiasvoriam transportui skirtuose, parduotuvėse. Kainos nepalyginamai mažesnės už industrinių variklių, tokių kaip CAT, detalių kainas, kurie taip pat montuojami modernizuojant šilumvežius.  Tokio variklio darbą galimą stebėti kompiuterio pagalba, nes šie varikliai kompiuterizuoti ir elektros davikliai padeda stebėti variklio darbo nukripimus, taip išvengiant variklio sustojimo nepalankiu momentu.

-Kiek Jūsų įmonė modernizavo šilumvežių? 

– Šiuo metu yra modernizuota Lietuvoje 5, Rusijoje 12 šilumvežių. Kurių savininkai džiaugiasi mažesne tarša, bei žymiai sumažėjusiais eksplotaciniais kaštais.

-Ačiū už pokalbį.

 

 

 

 

 

 

 

 

error