Tepalų ir aušinimo skysčio keitimas vilkikuose ir sunkvežimiuose

Tepalų ir aušinimo skysčio keitimas vilkikuose ir sunkvežimiuose

Liaudies patarlė sako: Netepsi – nevažiuosi. Ši senolių išmintis išlieka aktuali ir šiandien, bei tampa ypač svarbi kalbant apie sunkųjį komercinį transportą – labai svarbu stebėti, kad tepalai variklyje ir kitose automobilio sistemose būtų keičiami laiku, pastebi ne vieną „nuvažinėtą“ variklį ardę Nika Service specialistai. Priešingu atveju didės detalių trintis, kris variklio galia, augs degalų sąnaudos. Be to tepale eksploatacijos metu susidaro suodžiai, kurie kietėją ir gali užkimšti tepalo magistralės kanalus ir tapti kapitalinio variklio remonto priežastimi.

Kiekvienas gamintojas nustato konkrečius tepalo keitimo intervalus ir jų reiktų laikytis. Tarkim senesniuose Volvo varikliuose jį būtina keisti kas 50 000 – 60 000 km, naujausiuose modeliuose jie tarnauja iki 70 000 km, bet galima laikytis ir tam tikro vidurkio, rekomeduojančio senesnių variklių tepalą keisti kas 50 000 km, o pavarų dėžės – kas 400 000 km. Po tokio paties intervalo teplus reiktų keisti ir PD. Atskiriems modeliams, pagal specifikaciją, važinėjantiems miesto sąlygomis, tepalų keitimo intervalai yra mažesni.

Keičiant tepalą, jis iš pašildyto variklio išleidžiamas visas. Tai daroma arba tradiciniu būdu, kai tepalas išteka į specialų, po varikliu pastatytą, indą arba tepalas išsiurbiamas.

Keičiant tepalus, būtina viską daryti tam tikru eiliškumu:

Pašildyti variklį;

  1. Atsukti išleidimo angos kamštelį ir leisti tepalui tekėti pačiam arba jį išstumti;
  2. Užsukti kamštelį, sumontuoti naują filtrą, sandarinimo žiedo gumą sutepus tepalu;
  3. Supilti naują tepalą;
  4. Patikrinti tepalo lygi praėjus 10 minučių po to, kai variklis buvo išjungtas.

Tokia pat tvarka keičiamas tepalas ir pavarų dėžėje, tik čia naujas tepalas supilamas pasinaudojant švirkštu arba žarna.

Varančio tilto reduktoriuje tepalą reiktų keisti tokiu pat intervalu kaip PD, nes čia jam, dėl nuolatinės krumpliaračių trinties, irgi tenka nemenkos apkrovos ir jis kaista. Senas tepalas išpilamas ir naujas supilamas laikantis aukščiau minėtų taisyklių.

Hidrauliniame vairo stiprintuve tepalas keičiamas panašiai, kaip buvo rašyta. Pakeitus tepalą vėl kelis kart reikia atlikti tą pačią procedūrą, kad iš sistemos pasišalintų oras.

Dažniausiai pasitaikančios tepalo keitimo klaidos:

  • Pasirenkamas pigiausias, o ne gamintojo rekomenduotas tepalas;
  • Naudojami priedai, kenkiantys konkrečiam tepalui;
  • Tepalas keičiamas nesilaikant tvarkos;
  • Per daug smarkiai užveržiamas angos dangtelis;
  • Tepalo lygis tikrinamas neužvedus variklio;
  • Tepalai keičiami vėliau negu rekomenduoja gamintojas.

Bet kuri iš šitų klaidų gali tapti variklio gedimo ir papildomų išlaidų priežastimi, tad, siekiant to išvengti, tepalų keitimą reiktų patikėti specialistams.

Aušinimo skysčio keitimas

Tarsi ir visi žino, kad automobilio variklis turi aušinimo sistemą, tačiau faktas lieka faktu – maždaug 25 – 30 proc. gedimų, kurie gali pakenkti vandens pompai ir sugadinti variklio aušinimo kanalus. Jie gali pradėti koroduoti arba prakiurti.

Nuo optimalios darbinės variklio šilumos, laiko, per kurį jis sušyla ir stabilaus temperatūrinio režimo eksploatacijos metu priklauso ne tik variklio ilgaamžiškumas, bet ir degalų sąnaudos bei išmetamųjų dujų toksiškumas. Tai atsitinka todėl, kad modernių variklių sistemos, „matydamos“, kad variklis yra netinkamos darbinės temperatūros, paduoda daugiau degalų.

Aušinimo skystis, paprastai, pasirenkamas pagal spalvas. Jis būna geltonas, raudonas, žalias arba mėlynas. Perkant aušinimo skystį reikia arba vadovautis gamintojo rekomendacijomis, arba pasiteirauti žinančio pardavėjo. Skystis, kaip ir tepalai, skiriasi ne tik spalva, bet ir tech. charakteristikomis, kurias reiktų žinoti. Tik pilant tinkamą aušinimo skystį variklio aušinimo sistema tarnaus ilgai ir patikimai.

Nika Service kolektyvas visada jums patars, kokį skystį reiktų naudoti ir, esant reikalui, nukreips pas kokybiškai darbą atliekančius specialistus.

Taip pat reiktų nepamiršti, kad visus eksploatacinius skysčius, vadovaujantis LR įstatymais, būtina saugiai utilizuoti, neteršiant gamtos. Šiame darbe visada pasirengę padėti specializuotos įmonės – Žalvaris – specialistai.