Apie Volvo vilkikuose naudojamą pavarų dėžę bei dažniausiai pasitaikančius gedimus

Apie Volvo vilkikuose naudojamą pavarų dėžę bei dažniausiai pasitaikančius gedimus

Pirma dalis – Volvo pavarų dėžė „I-Shift“

„Volvo“ sunkiajam transportui sukurta PD „I-Shift“ buvo kurta taip, kad taupytų degalus. Nemažai su „Volvo“ varikliais ir pavarų dėžėmis dirbantys „Nika Service“ specialistai pažymi, kad ji leidžia sutaupyti iki 5 degalų. Be to, joje, lyginant su MPD, gerokai mažesni vidiniai energijos nuostoliai. Prie degalų taupymo prisideda ir elektronika – pavara kaskart perjungiama tiksliai ir laiku. Tai užtikrina, kad variklis, tiek važiuojant „Economy“, tiek ir „Performance“ režimu, veikia pačių ekonomiškiausių sūkių diapazone. Be to, riedant nuokalnėn, „I-Roll“ atjungia variklį, taip išnaudodama sunkvežimio inerciją ir padėdama papildomai sutaupyti iki 2 proc. degalų.

„I-Shift“ buvo kurta standartinės nesinchronizuotos mechaninės pavarų dėžės pagrindu, todėl yra kompaktiška ir pasižymi mažais vidiniais nuostoliais. Jos paslaptis slypi elektroniniame valdymo bloke, kuris kontroliuoja sankabą ir pavarų perjungimą. Įvertinęs duomenis apie greitį, masę, kelio nuolydį ir sukimo momento poreikį, šis blokas kiekvieną pavarą perjungia neįtikėtinai tiksliai. Be to, sistema „bendrauja“ su varikliu, leisdama jam koreguoti sūkius ir stabdžius, kad važiavimo savybės būtų pačios geriausios.

„I-Shift“ specialiai sukurta vietovėms, kuriose dažnai tenka važiuoti didesne nei 10 proc. įkalne ar nuokalne arba važinėti itin sunkiai išvažiuojamais keliais. Tai reiškia, kad dabar „I-Shift” galima naudoti tokioms sąlygoms, kada anksčiau optimaliai dirbti galėjo tik „Powertronic“ serijos pavarų dėžės.

Jau standartinėje „I-Shift“ sąrangoje yra visos svarbiausios pavarų dėžės funkcijos, padedančios vairuotojui pajudėti iš vietos ir manevruoti mažoje erdvėje ar mažinančios degalų sąnaudas, todėl ji puikiai tinka krovinių gabenimui tolimais atstumais. Minėta PD gali turėti tokias sistemas, kaip:

Performance Shift, kuri užtikrina optimalų variklinio stabdžio, sankabos ir specialaus transmisijos stabdžio naudojimą, todėl pavaros perjungiamos greičiau ir švelniau.

Basic gear selection adjustment, kai veikiant automatiniam režimui stabdoma varikliu, o pavaros parinkimą galima reguliuoti pavarų perjungimo svirties mygtukais.

Gearbox oil temperature monitor, kada pavarų dėžės tepalo temperatūra pateikiama informaciniame ekrane.

Enhanced shift strategy, kuri, veikdama bendrai su EBS ir ECS funkcijomis padeda lengviau pajudėti iš vietos ir pagerina manevringumą mažoje erdvėje. Taip pat ši sistema automatiškai parenka tinkamą pavarą, todėl variklio apsukos išlieka aukštos ir padidėja VEB variklinio stabdžio veiksmingumas. Jei pavaros perjungiamos stabdymo varikliu metu, kad būtų kompensuotas stabdymo momentas, įsijungia ratų stabdžiai.

Launch control sistema optimizuoja pavarų perjungimą ir EBS funkcijas manevruojant mažu greičiu. Taip pat ji užtikrina, kad judėjimo iš vietos įkalnėje pagalbos funkcija būtų įjungiama tik pradedant judėti įkalnėje. I-Roll nuokalnėse automatiškai įjungiama ir išjungiama laisvosios eigos funkcija, taip sumažinant degalų sąnaudas. „I-Roll“ naudojama, kai nereikia nei didelės variklio galios, nei stabdyti varikliu. Dažniausiai – lygiose vietovėse.

Smart cruise control veikiant kartu su „Brake Cruise“ sistema užtikrina, kad be reikalo nebūtų įjungiami pagalbiniai stabdžiai. Taip galima optimaliau išnaudoti laisvą riedėjimą. „I-See“ funkcija, vilkikui antrą kartą važiuojant tuo pačiu kelio ruožu išmaniosios „I-Shift” programos atmintyje išsaugo topografinius duomenis, kurie gali būti naudojami optimaliam važiavimo režimui parinkti.

Heavy duty gcm control optimizuoja pavarų perjungimą didelės bendrosios masės (85–180 tonų) autotraukiniuose.

Vairuoti vilkiką, turintį „I-Shift“ pavarų dėžę, kaip pasakoja tai išbandę vairuotojai, yra tikras malonumas. Dėl integruotųjų intelektualiųjų funkcijų „I-Shift“ visada greitai ir automatiškai parenka tinkamą pavarą, o jos programinė įranga pavaras perjungia taip sumaniai, kad net ir patyrusiems vairuotojams tampa sunku su ja konkuruoti. Kita vertus, galimybė vairuotojui pačiam perimti vilkiko valdymą, palikta. Ant pavarų perjungimo svirties įtaisyti mygtukai pavaras leidžia perjungti rankiniu būdu. „Volvo“ modelyje „FH“ galima visiškai atsisakyti pavarų perjungimo svirties ir pakeisti ją keturiais jungikliais prietaisų skyde. Atlaisvinus šią erdvę, daugiau vietos atsiranda ir pačioje kabinoje, ką taip pat turėjo progos įvertinti ne vienas tolimųjų reisų vairuotojas.

error